Fallout 2

Deweloper: Black Isle Studios
Wydawca: Interplay Entertainment
Dystrybutor: CD Projekt
Premiera: 31 października 1998
Premiera polska: 31 marca 1999
Platforma: Windows,  OS X
Gatunek: klasyczna gra fabularna (RPG)
Język: polski – napisy
Klasyfikacja wiekowa: 16 (przemoc, seks, narkotyki)

Opis

Kontynuacja gry Fallout, rozgrywająca się osiemdziesiąt lat po przedstawianych w niej wydarzeniach. Wioska Arroyo, założona przez protagonistę pierwszej części, po trwającej dziesięć lat suszy staje na krawędzi wymarcia. Kierowana przez gracza postać, nazywana Dzieckiem Przeznaczenia, otrzymuje zadanie opuszczenia osady i wyruszenia na poszukiwania urządzenia znanego jako Generator Ekosystemu Cudownej Krainy, mogącego sprawić, że nawet najbardziej jałowe miejsce stanie się żyzne i pełne roślinności.

Motywy LGBT

Dziecko Przeznaczenia kilkakrotnie może angażować się we flirt albo seks z przedstawicielami tej samej płci, w tym chociażby z prostytutkami.

W przypadku postaci niezależnych, flirtowanie z nimi uzależnione jest przede wszystkim od współczynnika charyzmy. Bez względu na płeć, grywalna postać może umówić się z panną Kitty, właścicielką burdelu Kocia Łapka, jak również z Leslie Anne Bishop. Jej mąż, John Bishop, zaproponuje Dziecku Przeznaczenia partnerów seksualnych „na każdy dzień tygodnia”, jeżeli przyłączy się ono do jego rodziny. Domyślnie proponuje partnerów płci przeciwnej do postaci gracza, dodając jednak, że jeżeli woli uprawiać seks z przedstawicielami swojej płci, to nic nie stoi na przeszkodzie.

Kobieta może próbować flirtować z Phyllis, ta jednak odrzuci jej zaloty. Postać, bez względu na płeć, może siłować się również na rękę z supermutantem Francisem. Po przegranej budzi się z kneblem w ekwipunku, a niektóre postacie niezależne szydzą z tego, że była ona stroną pasywną w seksie.

W miasteczku Modoc postać, bez względu na płeć, może przespać się z którymś z dzieci Grishama, miejscowego rzeźnika – jego synem Davinem albo z córką Mirią. Grisham przyłapuje ich in flagranti i zmusza do wzięcia ślubu, w trakcie ceremonii mierząc do Dziecka Przeznaczenia ze strzelby, żeby upewnić się, że nie ucieknie sprzed ołtarza. Po ślubie Davin/Mira na stałe przyłączają się do Dziecka Przeznaczenia, uniemożliwiając mu podróżowanie z innymi postaciami. Ponieważ dzieci Grishama nie rozwijają swoich umiejętności, dość szybko stają się ciężarem – drużynę opuścić mogą jedynie wtedy, kiedy zginą w walce albo grywalna postać sprzeda je łowcom niewolników, zabije je bądź weźmie z nimi rozwód.

Dodatkowe informacje

Fallout 2 często wymieniany jest jako pierwsza gra komputerowa, w której możliwe było wzięcie ślubu z postacią tej samej płci. W rzeczywistości jest to prawdopodobnie pierwsza zachodnia gra dająca taką możliwość, ponieważ wcześniej pojawiła się ona w japońskiej grze Great Greed z 1992 roku na konsolę GameBoy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *