Assassin’s Creed (seria)

Deweloper: Ubisoft
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor: Ubisoft
Debiut serii: 13 listopada 2007
Premiera polska: 30 listopada 2007
Platforma: Windows, X360, XONE, PS3, PS4
Gatunek: skradanka, akcja
Język: polski – napisy
Klasyfikacja wiekowa: 18 (przemoc)

Opis

Popularna seria gier komputerowych, rozgrywających się na dwóch płaszczyznach czasowych: we współczesności, gdzie ludzie za pomocą maszyn nazywanych animusami przeżywają wspomnienia swoich przodków. Zdecydowana większość fabuły gier rozgrywa się właśnie w przeszłości, we wspomnieniach. Głównym motywem serii jest odwieczna walka bractwa asasynów z zakonem templariuszy, próbującym zniewolić ludzkość, odebrać jej wolną wolę i podporządkować pod siebie. Assassin’s Creed łączy w sobie elementy gier akcji i skradanek, większość zadań pozwalając wykonać po cichu albo jako bezwzględny zabójca.

Motywy LGBT

Assassin’s Creed (2007)

W pierwszej części jednym z celów głównego bohatera, Altaira, jest Abul N’qoud. Przed śmiercią stwierdza on, że jest znienawidzony przez innych ludzi za to, że jest inny i nie może służyć bogu, który uważa go za wynaturzenie. Chociaż nigdy nie zostało to oficjalnie potwierdzone, a jedynie mocno zasugerowane, Abul N’qoud mógł być gejem.

Assassin’s Creed II (2009)

W grze pojawiają się dwie postacie historyczne, które według przekazów były prawdopodobnie biseksualne albo homoseksualne: Leonardo da Vinci oraz pisarz Angelo Poliziano. Ich orientacja nie jest w grze poruszana, chociaż sporadycznie pojawiają się w niej delikatne sugestie, że da Vinci mogą interesować mężczyźni.

Assassin’s Creed: Brotherhood (2010)

Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, Assassin’s Creed II, pojawia się postać Leonarda da Vinci, który zgodnie z przekazami historycznymi prawdopodobnie był biseksualny. W dodatku do Brotherhood, zatytułowanym Zaginięcie da Vinci, pojawia się bardzo mocna sugestia, że włoski mistrz ma romans ze swoim podopiecznym Salaìem. Ezio, główny bohater, stwierdza, że Leonardo i Salaì pasują do siebie i popiera ich związek.

Assassin’s Creed: Rogue (2014)

W grze pojawia się dziennik audio poświęcony dwóm asasynom, Harlanowi Cunninghamowi i Arendowi Schutowi, byłym zawodowym zapaśnikom. Po dołączeniu do bractwa asasynów połączyło ich doświadczenie homofobii w karierze sportowej, a następnie zostali kochankami.

Assassin’s Creed: Unity (2014)

W grze pojawiają się dwie postacie historyczne, które posiadają udokuemntowane zainteresowania nieheteronormatywne. Jedną z nich jest markiz Donatien-Alphonse-François de Sade, otwarcie biseksualny hedonista, chociaż wątek jego orientacji seksualnej nie jest w grze poruszany. Drugą jest Charles-Geneviève-Louis-Auguste-André-Timothée d’Éon de Beaumont, znany szerzej jako Chevalier d’Éon – znana w czasach rewolucji francuskiej i wojny siedmioletniej postać pojawiająca się jako mężczyzna i kobieta, której płeć udało się jednoznacznie określić dopiero po jego śmierci.

Assassin’s Creed: Origins (2017)

W grze pojawia się sugestia, że jeden z celów Beyeka, Eudoros, lubi oglądać nagich mężczyzn, co może sugerować, że jest on biseksualny albo homoseksualny. Zamieszczony został w niej również easter egg – po zawędrowaniu nocą w określone miejsce, zaglądając przez okno można zobaczyć osoby uprawiające seks. Scena jest losowa, może być to zarówno gejowska para, jak i heteroseksualna orgia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *